Vasútfotózás Győr

Győri iparvágányok jelene 2013-ban...

2013. május 14. 20:50 - Vasútfotózás Győr

II. rész: Cereol növényoljagyár felszedett, illetve megmaradt vágányai 

100 1794Újra itt a térképem. Hosszúnak tűnik, de egy jó társaságban hamar bejártuk. Tehát itt a második rész, Cereol iparvágányok. Vagy ami megmaradt belőle.

100 0141Innen indultunk, a Híd utcából. Kicsit elnéztem, de körülbelül a kép jobb szélén lenne az ütköző.

100 0143A váltó nyomai. Egyik vágány ment a Bercsényi ligettel párhuzamosan, másik ment be a gyárba, ahol 3 felé ágazott.

100 0145Hopp, egy talpfa! A parkoló kocsik "ásták" ki.

100 0146aVisszanézve ezt látjuk. A betont feltúrni túl költséges lett volna, ezért inkább bent hagyták a sínpárt.

100 0148Egy betonalj a változatosság kedvéért.

100 0149A vasúti átjáróra figyelmeztető tábla még megvan, de elég viseletes állapotban.

100 0147Itt látszik, hogy volt egy váltó, ahol kettéágazott a pálya. A kép bal szélén volt még egy sínpár.

100 0152Utunk folyamatosan láttunk betonaljakat, ez viszont azért érdekes, mert még benne vannak a sín lerögzítéséhez fémek...

100 0156A gyár jellegzetes kéményei. A már lebontott gyár helyén törmelék és gaz áll.

100 0161Vasút szempontjából nem érdekes, de itt egy kamionmérleg állt.

100 0162A vágányokat jó pár éve felszedték, de még mindig jól kirajzolódik a helye.

100 0164Egy útátjáróhoz érkeztünk, a macskakövet jóval egyszerűbb volt megbontani, azért nincs már benne a sín.

100 0167Néhány helyen feltűnnek a betonaljak, mivel azokat nem szedték fel, hiszen többe került volna egyenként kiszedni, mint benthagyni.

100 0172Egy kisebb ívhez érkeztünk, itt már jobban takar a növényzet.

100 0173Egy újabb átjáró, érdekes, itt nem szedték fel a síneket a macskakő közül.

100 0178Beértünk a ligetbe, egy hosszabb egyenes következik.

100 0182Kis ösvény keresztezi a "vágányt", a sok átjárástól már lassan kijön a földből a betonalj.

100 0183Szűk ív következik, az átjárót ismét érdemes megfigyelni. Az egyik sínt lebetonozták, de a másikra már nem jutott...

100 0185Az aljnövényzet már ránőtt az űrszelvényre, de itt is kilátszanak a betonaljak.

100 0186A Cinka Panna utcában pár betonalj van félredobva, csoda, hogy még nem vitték el...

100 0188A már említett utca végét egy ilyen "tipikus" kőkorláttal választották el a vasúttól, nehogy valaki ráguruljon a sínekre.

100 0190Egy újabb ív következik, ez is elég szűkös.

100 0191Egy átereszen haladunk át, bal oldalon abba kis szűk helyre fordul a vágány, pardon! A helye. :)

100 0192Ide fordul be, érdekes lehetett itt lakni. 

100 0194Újabb átjáró, a sín még itt is megtalálható.

100 0195A silókig az utolsó ív, itt is látszik a vágány helye.

100 0199Megérkeztünk a silókhoz. A területet vágányokkal együtt árulják, vélhetően ezért nem szedték fel. Egyébként bent 3 vágány van.

100 0198A váltók. Egy gyomírtás ráférne...

Ezek után kigyalogoltunk Mákos-dűlőre, ahol csatlakozik az egyes vonalhoz.

100 0203Mákos-dűlő. Gazt látunk mindenhol, de azt tudjuk, hogy egy védőváltó is tartozik hozzá a csatlakozás után.100 0204Megfordulva ezt láthatjuk, egy gyomírtó-fotós vonatot eltudok képzelni ide. :)

100 0207Még a vonóvezeték tartója is megvan. A vonóvezeték a csapórudas sorompóhoz tartozott. Az útátjáró GYSEV vonal felőli oldalán állt a 99-s őrház, onnan kezelte a bakter a Régi Bécsi úti sorompót is.

100 0222A főjelző. A biztosítóberendezés még megy, de a jelzőből talán kiégett az izzó, mivel én még a kép készülte előtt pár nappal láttam működni.

100 0211 A vágány egyébként nagyon jó helyen fut, fotósvonatot el tudnék képzelni egy  Mazsolával. :)

100 0212Szintén. A vágányon nagyon sok helyen nyomtávbővülést vettünk észre.

100 0213Megérkeztünk az egyes úti híd alá. A híd nagyon csúnyán össze van firkálva...

100 0215A vágány az "abdai mocsarat" szeli ketté. Itt is találhatunk kőkorlátot, elképzelhetően azért, hogy éjszaka nehogy valaki besétáljon a mocsárba.

100 0216Utunk végére értünk, fordulunk a silók kapujához.

100 0221Kicsit kinyújtózva betudtunk fotózni a kapun. A területet őrzik, szerencsére. 

Először is szeretnék köszönetet mondani Domján Ákosnak és Apukájának, illetve Nagy Daninak is.

Mint előzőleg is írtam, ha lehet osszátok meg, hogy mindenkihez eljusson! Lesz egy archív fotókból álló cikk is, elképzelhető, hogy már hétvégén felrakom.

Legközelebb a szabadhegyi iparvágányokat járjuk be.

Vonatguru

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vasutfotozasgyor.blog.hu/api/trackback/id/tr255298558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dennisthemenace 2013.05.14. 23:22:03

Az utkozobak nem a kep kozepere esne, mert fenn volt egészen a járdánál, ott, ahol egy beton hirdetooszlop is van. A vonóvezeték a csapórudas sorompóhoz tartozott; Az útátjáró Gysev vonal feloli oldalán allt a 99-es orház, onnet kezelte a bakter a Regi Bécsi út sorompóját is, kiszolgáláskor.

dennisthemenace 2013.05.14. 23:25:41

A "rovidebb kihúzó" az nem kihúzó, hanem védováltó....

Vonatguru 2013.05.15. 16:13:09

Húú, köszi a pontosításokat. Jó, hogy folyamatos látogatója vagy az oldalnak. :)

gmarc 2014.07.15. 10:40:24

Egyszer volt egy sportnap Győrben a '90-es években, mikor ott jártunk a sulival, és láttam egy zöld Mazsolát pár kocsival az iparvágányon. Sajnos nem tudtam lefotózni. Jóval később, 2004-ben még végigfotóztam a vonalat, valahol megvannak a képek.

Vonatguru 2014.07.15. 18:55:31

@gmarc: Akkor ez a honlap is a tied volt, igaz?
Jó kis honlap volt, naponta elolvastam a győri bejárásos cikkedet... :)
web.archive.org/web/20090331023252/http://gmarc.freeweb.hu/fooldal.html

gmarc 2014.08.04. 13:49:51

Igen, az enyém volt. Sajnos az oldalt elnyelte a Freeweb...

Vonatguru 2014.08.04. 22:46:38

Kár érte... A képek nincsenek meg valahol?