Vasútfotózás Győr

Győri iparvágányok jelene 2014-ben...

2014. február 16. 21:35 - Vasútfotózás Győr

V. rész: Szabadhegyi iparvágányok

Nem mondom, hogy nem volt fárasztó... De szerencsénkre az idő kellemes volt, bár ez egy kicsit szokatlan februárban. Szabadhegyen minden megvan, csak az élet költözött ki. Az állomáson kívül egy lélekkel sem találkoztunk utunk során. De elég is a "rizsából", csapjunk a lovak közé! :) A frissítésben javítottam a már felszedett Tüzép ipv. elhelyezkedését, illetve a feltöltöttem néhány autórakodós képet még 2012-ből.

GyorszabadhegyA szokásossá vált térképpel kezdenék. Az ÁFOR telepre is van egy vágány, azt nem jelöli. Illetve jelöl még egy Tüzép vágányt Győr fele, az sajnos már nincs meg.

GYSZH.pngHogy jobban ellehessen képzelni, itt egy domborzati térkép is. 

100 0430Az egyszerűség kedvéért először Győr felé induljunk. Körülbelül itt lehetett a másik, már felszedett vágány váltója. 

Gyszh ipv1.pngMivel nagyon elnéztük a felszedett Tüzép vágányok helyét, ezért most rendhagyó módon Google Earth segítségével járjuk be. Tehát erre futhatott a sínpár.

Gyszh ipv2.pngÉs a Tüzép egykori területét egy benzinkút foglalja el.  

100 0442Utunkat a másik Tüzép vágányon folytatjuk, a nem biztosított tolatásjelzőjét, illetve a siklasztósaruját láthatjuk.

100 0446A két vágány párhuzamosan fut egymás mellett.

BIG 0008445517Egy kis érdekesség... Még 2008-ban egy döglött Bz-t és egy Eaos kocsi raktak félre a vágányra.

100 0448Útközben is találni érdekességeket. Valószínűleg itt egy áteresz volt, már csak a korlátja látszik.

100 0454És megérkeztünk a rakodóhoz. A körülményekhez képest egyben van, bár rengeteg graffiti gazdagítja és az elejéről a fát is elvitték.

100 0456Az az elárvult betonos placcon volt régen a Tüzép. Az utóbbi években helikopter leszállónak is használták.

100 0462A rakodónak rengeteg funkciója volt az évtizedek során. Annak idején orosz tankokat pakoltak tehervagonokra, majd a már említett Tüzépnek volt pakolási helye.

100 0464A hozzá vezető utat lassan visszafoglalja a természet...

100 0426És egy nagyobb ugrással máris a térképen jelzett GYSEV iparvágányon vagyunk, ami a hármas váltóból ágazik ki.

100 0423Ezen a vágányon is van siklasztósaru, bár látszik, hogy régen használták.

100 0420És tartozik hozzá egy nem biztosított tolátásjelző is.

100 0416A vágány egy egészen szűk ívet ír le, mivel annak idején össze volt kötve a GYSEV pályaudvarával.

Összeköttetés.pngItt egy térkép róla, hogy könnyebben ellehessen képzelni.

100 0415Na, de térjünk vissza a vágányhoz. Egész jó állapotban van, még nyomtávbővülés is alig-alig van rajta.

100 0414Annak idején volt két reflektor, már csak az oszlopot tartó beton van meg.

100 0410És a másik betontömb.

100 0411Lassan a végéhez érünk. Egyébként a vágányon sokáig zúzottkövet, szenet, illetve még répát is rakodtak. 

100 0407Megérkeztünk a földkúphoz. Ezen a részen rengeteg a szemét... A földkúp mellett látható egy szelvénykő, csak a szám róla sajnos lekopott. 

100 0395Jól látszik, hogy a földkúp után is folytatódik a vágány, tehát tényleg össze volt kötve.

100 0404A sín mellett fel van töltve a föld kővel, ami azt mutatja, hogy erre jártak a kamionok, amikre fel vagy le pakolták az árut.

100 0394Megfordulva pedig ezt látjuk. A Pápai utat, illetve elképzelhetjük, hogy erre folytatódhatott a vágány. Ma már elég sok minden akadályozná az újbóli összekötést. A marcalvárosi buszvégállomás, az újonnan épült Lidl is.

100 0469Miután visszatértünk az állomási vágányokhoz a hetes váltónál elágazó raktárvárosi iparvágányokat jártunk be.

100 0481Ebből a vágányból egy, Magyarországon nem túl elterjedt váltóval, egy íves váltóval ágazik ki a MOL, annak idején ÁFOR telepre egy sínpár. 

100 0471A benti vágány hossza nem túl nagy, de a célnak megfelelt. 

100 0474A vágány itt is eléggé rendeben van, bár ez a kapuról nem igazán mondható el. A graffitisek itt is jót dolgoztak.

100 0486A Pándzsa patakot elhagyva, kis sétával eljutottunk ehhez a földkúphoz, ami a csarnoknál levő vágány végét jelzi.

100 0491Bent már a természet uralkodik. Egyébként is kihalt a terület. 

100 0493Bent egy alátétfa árválkodik.

100 0499Megérkeztünk a kapujához. Előtte egy vágányzáró sorompó áll, megfutamodás ellen.

100 0497Ehhez a kapuhoz is tartozik csengő.

100 0496Benézve ezt látjuk. A vágányra lassan-lassan ránő a gaz.

100 0500És a váltó, amit a graffitisek nem tudtak kihagyni. Nem messze van még egy vágányzáró sorompó. Érdekesség az, hogy innentől az ágyazat már fehér színű.

100 0504A vágányzáró sorompó. Ezt sem kímélték a graffitisek. Jó múltkor még nyitva volt a sorompó, azóta csukta be valaki.

100 0508Visszanézve látszik, hogy az iparvágányban van egy kis emelkedés.

100 0509Pár perc séta után megérkeztünk ehhez az autórakodóhoz. 

100 0511Egyébként ez a Hödlmayr autórakodója, az oldalán lévő tanúsítvány szerint 2007-ben vizsgáztatták utoljára. 2012-ben még volt rakodás.

autorak2

autorakAkkor, 2012-ben Opelokat rakodtak. Köszönjük a képeket normaidő topiktársnak! 

100 0512Továbbmenve már az autórakodó miatt elzárt vágányokhoz jutottunk. Jobbra a Hödlmayr telepre vezet a sínpár.

100 0513A kapun átnézve ezt láttuk. 

100 0514És a váltója, amit kezd megenni a rozsda...

100 0517Itt a vége, fuss el véle. A földkúp, ami a raktárvárosi vágányok végét mutatja.

100 0520A földkúp tetején hevert a vágány végét jelző tábla. Egészen jó állapotban van. A szél dönthette ki, ezért mi visszaállítottuk.

100 0523És a végére egy hangulatkép. A tábla tovább dacol az idővel, még kitudja meddig.

35481 604367046243569 1270884297 nA Régi Győr című Facebookos oldalon vannak fent ezek az archív képek. Köszönjük nekik! Az épülő vágányokat láthatjuk rajta.

406232 604367052910235 417640270 nA lassan elkészülő csarnok látszik, előtérben a 11-es vonal.

577372 604367006243573 2036970466 nA csarnokkal együtt készül az iparvágány is. 

16103 621506751196265 347639252 nÉs már folyik a nagyüzem. Dobozokat pakolnak, közben nagyban jegyzetelnek. 

Akkor ennyi lenne Szabadhegy. A következő bejárásra nincs konkrét tervem, majd eldől.
Köszönöm, hogy elolvastad! A szokásos társaimnak, Nagy Daninak és Domján Ákosnak is köszönöm a közreműködést. Ha tetszett, oszd meg vagy lájkold, hogy több emberhez is eljusson! 

Vonatguru

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vasutfotozasgyor.blog.hu/api/trackback/id/tr455816148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szárnyas FiFi 2014.02.17. 00:49:43

A tüzép kijáróhoz majd pénteken klub napon a hibalistát mert az még csak nyomaiban sem úgy volt