Vasútfotózás Győr

Győri iparvágányok jelene 2013-ban...

2013. október 22. 20:58 - Vasútfotózás Győr

III. rész: A Rába parti GYSEV iparvágányok.


Elérkeztünk a harmadik részhez, most egy rövidebb bejárást tartottunk. A rég elfeledett GYSEV Rába-parti iparvágány még "megmaradt" részeit fedeztük fel. A mostani részben egyben lesznek a mostani, illetve az archív képek. 

gyor 1898 terkep 1059190 5292Egy térkép az ezredforduló környékéről. A Rába-parti vágány a GYSEV pályaudvarhoz vezető deltából indult. A képen Rába parti szárnyvasútként lehet megtalálni.

100 1431A toronyórától indultunk, mivel itt volt a rendező vége. Ahol a Suzuki van, körülbelül ott volt az ütközőbak. 

902888 619337104746563 337776044 oEgy archív kép róla. Jól látszik, hogy felül is, illetve alul is volt vágány.

p0044602Illetve egy színes is. Látszik, hogy komoly rakodás folyt a rakparton.

100 1436Ma már meg sem lehetne mondani, hogy itt valaha vonat járt. Jobbra a raktár volt.

p0040978Kocsik állnak mindenhol. Nagy volt az élet, az tény.

p0032285Az áruforgalom nagyságáról árulkodik ez a kép is. 

861454 603358096344464 1045253883 oÉs az előbb említett raktár. Sajnos annyit lehet tudni, hogy 1971 után bontották le.

100 1440Haladunk tovább az egykori töltésen.

100 1442Próbáltam belőni a következő képhez a pontos helyet, de nem sikerült. A hajdani jégpálya melegedőjét elbontották, mert túlzottan balesetveszélyes volt, mivel a nagy árvíz szinte elmosta. 

664712 549349351745339 2081153182 oÉs egy igazi archív kép! A hölgy éppen a vontatóvágányon áll, a korcsolyapálya még boldogan üzemel, persze a melegedő is.

100 1444Utunkat folytatva egy olyan részhez értünk ahonnan még nem került elő régi kép. Így csak a jelent tudom megmutatni. Egy ív végén állunk, jócskán át van alakítva a töltés a híd miatt.

100 1446Megfordulva pedig az egyes utat kereszteznénk. A régi térképen nincs nagyon jelölve az út, mivel körülbelül 1972-ben készült el. A vágány valószínűleg erre folytatódott. 

p0032283Ahol keresztezte az egyes, illetve nyolcas vonalat egy fölötte átívelő híddal. Akkoriban a két vonal együtt haladt és jóval később vált szét. A képen az átadó ünnepséget látjuk. A hídnak még nyomát sem láttuk, remélhetőleg jó helyen kerestük. 

100 1452Végül beértünk a GYSEV pályaudvarra. Próbáltuk megkeresni a hajdani váltó helyét, de sajnos nem találtuk meg, mert ezeket az íveket teljesen átépítették.

263584 547221795291428 2015959432 nÉs a GYSEV-pályaudvarról is jut egy archív kép a cikkbe, a már szétbombázott fordítókorongot láthatjuk Finta Béla fényképén. 

552169 547221808624760 1090318687 nMég a hőskorból, mikor a GYSEV pályaudvar fűtőháza működött. 

Köszönjük a figyelmet! Ha tudod lájkold, oszd meg, hogy máshoz is eljusson! 

Az archív képek forrása: Régi Győr facebook oldala

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vasutfotozasgyor.blog.hu/api/trackback/id/tr235592944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wrn3060 2013.10.22. 22:48:38

A Rába parti GySEV raktárépületet 1971 után bontották el. A Soproni Vasutas Képeskönyvben van egy 1971. évi fotó róla.
Az utolsó felvétel (fordítókorong roncsa) Finta Béla fotója.

dennisthemenace 2013.10.23. 08:37:33

1: A bika nagyjából ott volt, ahol a Suzuki parkol.
2: Az út nem is lehet jelolve a régi térkepeken, mert hetvenketto korul lett kész a Béke híddal egyutt, addig a Régi bécsi út-Kossuth utca-Petofi híd; Munkácsy utca-Tanácskoztársaságút volt az átmeno foútvonal.
3: Csak az egyes fovonalat keresztezte, mivel akkor meg egy kozos hídon ment át a ket vonal a Raba felett (ez az a híd, amirol talalsz kepet a Régi Gyoron) két vágany volt rajta és a híd újváros feloli végén, pontosan a Raba árvízvédelmi toltésénel ágazott ki a soproni vonal. Kis bakterház is volt ott, valamikor a kilencvenes ével legeljén bontották el.
4:A váltó feljebb volt; ugyanis csak a gyori vagany van a régi helyén, a soproni új toltést kapott a régitol a nadas felé eso oldalon, mikor az új híd elkészult. Az a toltés tehát a régi soproni nyomvonal, a kiágazásnak nem maradt nyoma. Volt még egy szép termesko áteresz is ott, gondolom, betemették, mikor feltoltottek a dzsidzsár autótarolónak.

Vonatguru 2013.10.23. 10:07:14

Wow! Köszönöm a kiegészítéseket, lesz mit javítanom. :)

dennisthemenace 2013.10.23. 23:54:13

@Vonatguru: Még annyit, hogy az alsó (rakparti) vágany bikájanak a helye az a beugró a vízhez lefutó lépcso mellett.:)

Vonatguru 2013.10.24. 18:29:23

@dennisthemenace: Köszi! Örülök, hogy Rád mindig számíthatok. :)
süti beállítások módosítása