III. rész: A Rába parti GYSEV iparvágányok.
Elérkeztünk a harmadik részhez, most egy rövidebb bejárást tartottunk. A rég elfeledett GYSEV Rába-parti iparvágány még "megmaradt" részeit fedeztük fel. A mostani részben egyben lesznek a mostani, illetve az archív képek.
Egy térkép az ezredforduló környékéről. A Rába-parti vágány a GYSEV pályaudvarhoz vezető deltából indult. A képen Rába parti szárnyvasútként lehet megtalálni.
A toronyórától indultunk, mivel itt volt a rendező vége. Ahol a Suzuki van, körülbelül ott volt az ütközőbak.
Egy archív kép róla. Jól látszik, hogy felül is, illetve alul is volt vágány.
Illetve egy színes is. Látszik, hogy komoly rakodás folyt a rakparton.
Ma már meg sem lehetne mondani, hogy itt valaha vonat járt. Jobbra a raktár volt.
Kocsik állnak mindenhol. Nagy volt az élet, az tény.
Az áruforgalom nagyságáról árulkodik ez a kép is.
És az előbb említett raktár. Sajnos annyit lehet tudni, hogy 1971 után bontották le.
Haladunk tovább az egykori töltésen.
Próbáltam belőni a következő képhez a pontos helyet, de nem sikerült. A hajdani jégpálya melegedőjét elbontották, mert túlzottan balesetveszélyes volt, mivel a nagy árvíz szinte elmosta.
És egy igazi archív kép! A hölgy éppen a vontatóvágányon áll, a korcsolyapálya még boldogan üzemel, persze a melegedő is.
Utunkat folytatva egy olyan részhez értünk ahonnan még nem került elő régi kép. Így csak a jelent tudom megmutatni. Egy ív végén állunk, jócskán át van alakítva a töltés a híd miatt.
Megfordulva pedig az egyes utat kereszteznénk. A régi térképen nincs nagyon jelölve az út, mivel körülbelül 1972-ben készült el. A vágány valószínűleg erre folytatódott.
Ahol keresztezte az egyes, illetve nyolcas vonalat egy fölötte átívelő híddal. Akkoriban a két vonal együtt haladt és jóval később vált szét. A képen az átadó ünnepséget látjuk. A hídnak még nyomát sem láttuk, remélhetőleg jó helyen kerestük.
Végül beértünk a GYSEV pályaudvarra. Próbáltuk megkeresni a hajdani váltó helyét, de sajnos nem találtuk meg, mert ezeket az íveket teljesen átépítették.
És a GYSEV-pályaudvarról is jut egy archív kép a cikkbe, a már szétbombázott fordítókorongot láthatjuk Finta Béla fényképén.
Még a hőskorból, mikor a GYSEV pályaudvar fűtőháza működött.
Köszönjük a figyelmet! Ha tudod lájkold, oszd meg, hogy máshoz is eljusson!
Az archív képek forrása: Régi Győr facebook oldala