Vasútfotózás Győr

Győri iparvágányok jelene 2014-ben...

2014. január 19. 00:19 - Vasútfotózás Győr

IV. rész: Gráb, Richards vágányok 

Tehát beléptünk az új évbe. A cím ne tévesszen meg senkit, a sorozatot ugyan ott folytatjuk. Tehát a célunk: bejárni Győr 52 iparvágányát. Remélhetőleg sikerül. Először a szabadhegyi vágányokat akartuk bejárni, de fülembe jutott, hogy ezeket a vágányokat még jobban megakarják csonkítani. Így változott a fontossági sorrend. Viszont legközelebb tényleg Szabadhegy jön. De! Archív képünk nincs. Ha valakinek van, elküldené nekünk? Köszönjük. Bekerült jó néhány észrevétel: Agroker vágány kivéve, még egy szemléltető térkép berakva. Sikerült a Richards udvarára legálisan bejutni, az iparvágány bejárást ott is megtudtuk tartani. 

Image00001Szereztem egy teljes vágányhálózatos térképet, így jobban szemléltetve a sínpárokat.

Richards.pngA helyszínt pedig jobban szemlélteti ez a kép, tehát balra a Gráb vágány, jobbra a Richards. 

100 0234Itt kezdődik a Gráb vágány. Itt sem mentünk beljebb, nehogy a vasútőrök megszóljanak. 

100 0238És már az útátjárónál vagyunk. Maga vágány nem valami hosszú, inkább a telepen belül volt nagy. Jobbra kocsik vannak, mindjárt róluk is lesznek képek.

100 0237És a bejárat. A kapunál van egy kis érdekesség. :)

100 0241Egy csengő. A "Porta" feliratú a Grábgyár portáján szólt, ahonnét jöttek a kaput nyitni, például éjjel. A "Vasút" feliratú pedig a raktárnok bódéjában szólt, ami nagyjából szemben volt a vasúti kapuval a sín mellett. Valamikor ugyanis akkora forgalom volt, hogy kellett oda külön raktárnok is.

100 0239És a kapu lyukain bekukucskálva ezt látjuk. A sínt murva fedi, egyébként mindent felszedtek. 

100 0242Telepi életkép: minden ki van halva, omlik, rozsdásodik...

100 0240Talán erre is sínek vezethettek. Érdemes visszamenni a térképhez és jól szemügyre venni, hogy milyen vágányhálózat volt bent.

100 0248-1És a fentebb említett "érdekesség". A világ első alumínium kocsiszekrényű kocsija itt árválkodik. Az állapotokhoz képest nagyon jó bőrben van. Jó lenne megmenteni a társával együtt, ami éppen a Szeszgyár területén áll.

100 0254A gyártó, gyártási dátum és a gyártási száma. Éppen most 50 éves.

100 0255Utolsó vizsgája 1992-ben volt már Sopronban, GYSEV tulajdonban. A két motorkocsi is megvan, egyik üzemel, a másik a Vasúttörténetiben rohad.

100 0245A másik kocsi. Talán egy régi Bz típusú személykocsi lehetett. Ez is feltűnően jó állapotban van.

Egy panorámakép az étterem belsejéből. A két kocsi össze van hegesztve, de nagy módosítások nincsenek rajtuk. 

100 0250A Bamot mellék mögött áll egy csille, egy váltó-szíven. Szerintem ez is a Rábából való, mégpedig a Rába erőműjéből, ahol szenet pakoltak vele.

100 0264Útjainkat mindig kíséri egy-egy félre dobott sínszál vagy egy sínszál kupac. De ilyennel még nem találkoztunk. Ezek akár lehetnének betonba öntött sínszálak, de nem azok. Ezek E-gerendának nevezett előrefeszített beton födémgerendák. :)

100 0265És máris a Richards vágánynál vagyunk. Itt sem akartunk beljebb menni, mert az az üzlet területe.Tehát ez is a rendezőből indult. Úgy hírlik, hogy a díszkő alatt vannak még a vágányok, mert egyszerűbb volt ráépíteni, mint felszedni. 

100 0268Az átjáró. Hú, de sok embert meghúztak itt Kresz vizsgán, mivel nem lassított...

100 0270A másik oldal. A vágány szinte nyíl egyenes, viszont a térkép szerint kiágazott belőle két vágány. Szerintem mi egyet betudtunk azonosítani.

100 0282Mégpedig ide futhatott be. A rakták oldalán lévő doboz erősen nyitott rakodó tér lehetett, csak befedték.

100 0283A vágány közepébe teljes egyszerűséggel leraktak egy táblát. 

100 0277A sínek eredete: Ózd, gyártották 1947-ben.

100 0274Egyébként egy nagyobb takarítás után akár járható lenne a pálya, az összes heveder és kiegészítő megvan. 

100 0290Ahogy látszik néhány helyen feltöltötték kaviccsal a terepet, hogy könnyebben lehessen parkolni rajta. A képen pedig egy elég érdekes heveder látható.

100 0292Általában a buszokkal ide parkolnak, így egy helyen feltöltődik a sín sárral, máshol pedig úgy kikaparják, hogy szinte az egész talpfa kilátszik a földből.

100 0297És lassan megérkezünk a végéhez. A kapu magától összedől vagy megeszi a rozsda...

100 0299A kapunál állva. Az átjáróban levő macskakövet egyszerűen lebetonozták, a járda építésénél pedig elvágták a vágányt.

100 0300És a kapun benézve ezt a nagy szeméthalmot látjuk. Hogy miért? Körülbelül 1 éve szinte leégett az egész gyár. A veszélyes hulladékot, tehát olyan anyagokat, aminek nem tesz jót ha ég, ide hordták. Egyébként a területen felszedték a síneket.

100 0301Azért jó, ha a környéken nyitva tartja az ember a szemét, mert ilyen érdekes dolgokba futhat bele. Például ezt: 2 db 54-es rendszerű négylyukú geo alátétlemezt látunk összehegesztve, ehhez van a zászlórúd talpa 4 db geo csavarral rögzítve. :)

100 0312És akkor a kapun belül vagyunk. Egy ideig futnak a sínek, aztán vége.

100 0313Két vágány volt az udvaron, már csak nyomokban lehet őket fellelni.

100 0316Megfordulva újra a ronda, rozsdás kaput látjuk...

100 0323Körülbelül a hajdani váltó elején állunk. 

100 0329Egy váltó alá való talpfa, alatta pedig a bent maradt talpfák vehetőek ki.

100 0325A képen a kavicsos részig nyúlhatott a két vágány. Nem volt hosszú, de nagy forgalom lehetett rajta.

100 0332A vége, visszatekintve a kapu felé. Jól látszik, hogy volt valamiféle magasított rakodó, csak elbontották. 

 

Ez a bejárás sem volt hosszú, de legalább megvan. Nagy valószínűséggel a vágányt felszedik és parkolót építenek a helyére. Köszönöm a részvételt barátaimnak: Nagy Daninak és Domján Ákosnak.

A teljes album itt megtalálható: http://indafoto.hu/vasutfotozasgyor/iv_iparvagany_bejaras
A Facebookon is elérhetőek vagyunk: https://www.facebook.com/vasutfotogyor

Oszd meg kérlek vagy ha tudod lájkold, hogy minél több vasútbaráthoz eljusson. Köszi!

Vonatguru 

 

 

 

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vasutfotozasgyor.blog.hu/api/trackback/id/tr35769687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dennisthemenace 2014.01.25. 19:15:03

A csengo pofonegyszeru. A "Port" feliratú a Grábgyár portáján szólt, ahonnét jottek kaput nyitni, pl. éjjel. A "Vasút" feliratú pedig a raktárnok bódéjában szólt, ami nagyjából szemben volt a vasúti kapuval a sín mellett. Valamikor ugyanis akkora forgalom volt, hogy kellett oda kulon raktárnok is. A térkép szerintem téves, az Agroker vágánya mióta az eszemet tudom, a Méregraktár kulso oldalán volt, valószínuleg van ma is. Az utokozobakja majdnem a Gráb vágány ívénél van.

dennisthemenace 2014.01.25. 19:17:35

A Tuzép egykori vágányai meg sincsenek említve? Ejnye.:)

Vasútfotózás Győr 2014.01.25. 20:00:13

@dennisthemenace: Akkor az Agrokerrel csúnyán melléfogtunk. :)
A csengőt köszi! Viszont a Tüzép vágányait nem tudtuk hova helyezni.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2014.01.27. 07:43:05

A "váltó alá való talpfa" egy vágányzáró sorompó maradványa, azon gördült a sorompó vége.

Vonatguru 2014.01.27. 14:03:40

@trainmodeller: Jobban megnézve lehet, hogy igazad van.
süti beállítások módosítása